Интернешънъл Асет Банк АД използва бисквитки с цел да направи работата в интернет страницата си по-функционална и ефективна. Научете повече за това тук.

Съгласен
Мобилно приложение Asset Mobile

Мобилно приложение Asset Mobile

Ново

Asset Mobile е нашият начин да спестим Вашите време и средства, предоставяйки Ви сигурни, изгодни, бързи и интуитивни достъп и управление на основни банкови продукти и услуги.

 

Благодарение на нашето безплатно приложение, Интернешъл Асет Банк ще е винаги до Вас, без да се налага да се съобразявате с работното време на финансовите ни центрове.

 

За ваше улеснение в Asset Mobile са разработени множество функционалности, които позволяват:

 

  • Следене на движение по сметките, заедно с получаване на актуална информация за баланс, натрупани лихви, падежни дати и други детайли;
  • Интуитивни способи за търсене и филтриране на трансакции по зададени критерии;
  • Нареждане и потвърждаване на преводи само с няколко докосвания – интелигентната система за разплащания ще Ви води стъпка по стъпка, готова да помогне с допълнителна информация;
  • Осъществяване на плащания към запазени получатели с удобни шаблони;
  • Обмяна на суми в различни валути при най-изгодни условия;
  • Преглед на цялостна информация за Вашата дебитна и/или кредитна карта;
  • Лесно проследяване на извършени и осчетоводени трансакции с умело поднесени отличителни данни;
  • Незабавно погасяване на задължения по кредитни карти;
  • Получаване на push нотификации.

 

И за да сте напълно спокойни, помислихме сериозно за сигурността:

 

  • Потвърждаване на банковите операции интуитивно и защитено, с включено биометрично разпознаване (лицево или пръстово) посредством Face ID / Touch ID или PIN код, сигурно запечатани във Вашия софтуерен Asset Token;
  • Наличие на широка гама лимити, които допълнително да защитават Вашите средства.

 

 

Интернешънъл Асет Банк АД предоставя услугата за сигурно мобилно банкиране Asset Mobile без месечни или годишни абонаментни такси, като в допълнение осигурява преференциални ценови условия за определени операции, извършени посредством електронно банкирането.

Съгласно Тарифа за лихвите, таксите и комисионите за юридически лица

Интернешънъл Асет Банк АД предлага на своите клиенти два нови метода за автентикация, отговарящи на съвременните стандарти за сигурност – софтуерният Asset Token, част от приложението Asset Mobile и хардуерният токен Asset Device. Новите предложения за идентификация, вход и потвърждаване на трансакциите през електронните канали на Банката заменят текущo използваната услуга Secure Call.

 

Информация за софтуерния токен Asset Token

 

Asset Token е специализирано приложение за мобилни устройства за генериране на уникални кодове за достъп, потвърждаване на трансакциии идентификация при използване на електронните канали на банката.

Приложението е достъпно чрез инсталиране на Asset Mobile на мобилното Ви устройство.

 

Предимства:

  • Не носите допълнително хардуерно устройство за достъп и потвърждаване на трансакции при използване на електронните канали на банката;
  • Потвърждавате плащания по всяко време, инициирани от всеки компютър, лаптоп или таблет, само като използвате личния си смартфон;
  • Не се съобразявате с наличието и качеството на интернет връзката тъй като Asset Token работи и в офлайн режим;
  • Получавате най-високо ниво на защита – за достъп до Asset Token се ползва ПИН или биометрични данни, а кодовете, които генерира са уникални с криптирана информация за всяко индивидуално плащане;
  • Не заплащате такса за активиране или използване на услугата.

 

 

 

Информацияза хардуерния токен Asset Device

Хардуерният токен Asset Device е електронно устройство за генериране на уникални кодове за достъп, потвърждаване на трансакциии идентификация при използване на електронните канали на банката.

Устройството се предоставя за ползване срещу такса, съгласно Тарифата за лихви, такси и комисиони и се получава само лично, във финансов център на Банката.

 

Предимства:

  • Можете да банкирате от всеки компютър, лаптоп или таблет с интернет връзка, от всяка точка на света и по всяко време при максимално ниво на сигурност;
  • Ползвате двойна степен на защита при ползване на електронните канали на банката, която се гарантира от комбинацията между ПИН на устройството, уникалният код, генериран от Asset Device и Вашето потребителско име за достъп;
  • Няма ограничение за броя на устройства за достъп до електронните канали на банката, чрез които се ползва дадения токен;
  • Възможност за блокиране и разблокиране на токена, както и за подмяна, при необходимост.

 

 

1. Какво представлява приложението „Asset Mobile“?

Приложението „Asset Mobileе платформа за мобилно банкиране, осигуряваща достъп до набор от банкови услуги посредством мобилно устройство. Приложението осигурява два отделни входа – един за услугата „Asset Mobile“и един за „Asset Token”, всеки от които се ползва самостоятелно от другия. Приложението „Asset Mobile“ е достъпно за безплатно изтегляне през Интернет и инсталиране от онлайн магазините за софтуер (AppStore, Google Play).

 

2. Има ли определени условия, за да използвам приложението „Asset Mobile“?

Да, приложението „Asset Mobile“ може да бъде инсталирано и използвано на всяко едно мобилно устройство, работещо под операционна система не по-стара от Android 5.1 или iOS 11. Трябва да сте потребителна „Asset Online“.

 

3. Какво представлява Asset Token?

Asset Token е софтуерен токен, който представлява средство за идентификация при вход и извършване на платежни операции. Asset Token е част от приложението Asset Mobile и може да се използва само след инсталиране на Asset Mobile на мобилно устройство.Въвежда се ПИН или биометрия, в зависимост от типа идентификация, който е избран. Asset Token отговаря на изискванията за двуфакторно удостоверяване на клиента и за динамично обвързване на всяка конкретна операция. По този начин осигуряваме пълна защита на вашия достъп и подписване на транзакции през Asset Online и Asset Mobile.

 

Кога и как се използва Asset Token:

 

  • При вход в Asset Mobile или Asset Online
  • При подписване на превод в Asset Mobile или Asset Online

 

4. Мога ли да ползвам само „Asset Token” без да ползвам услугата „Asset Mobile“?

Да, можете да свалите приложението „Asset Mobile“ и да използвате единствено софтуерния токен, за вход и подписване на операции вAsset Online.

 

5. Какво представлява Asset Device?

Asset Device е електронно устройство, което представлява средство за идентификация при вход и извършване на платежни операции, като генерира еднократни кодове за електронните канали на банката. Asset Device отговаря на изискванията за двуфакторно удостоверяване на клиента и за динамично обвързване на всяка конкретна операция. По този начин осигуряваме пълна защита на вашия достъп и подписване на транзакции през Asset Online и Asset Mobile.

 

 

Кога и как се използва Asset Device:

 

  • При вход в Asset Online или Asset Mobile

1)     Включете и въведете PIN кода на устройството, потвърдете с бутон „ОК“.

2)     Изберете бутон 1 LOGIN.

3)     Попълнете генерирания еднократен код от устройството. След потвърждаване се зарежда екран „Експозиция“.

 

 

  • При подписване на превод

1)     Включете и въведете PIN кода на устройството, потвърдете с бутон „ОК“.

2)     Изберете бутон 2 BUY, потвърдете с бутон „ОК“.

3)     Въведете в устройството генерирания крипто код на създадения документ. Крипто кодът се генерира от системата след въвеждане на всички реквизити на платежния документ и избор на бутон „Заяви и подпиши“.

4)     Устройството генерира еднократен код, който въвеждате в платежния документ на екрана на Asset Online или Asset Mobile.

5)     Потвърждавате.

 

6. Как да премина към новия тип автентикацияс използване на Asset Token, ако съм текущ потребител със Secure Callбез да посещавам финансов център на банката?

1)     Изтегляте приложението Asset Mobile от Google Play Store или App Store.

2)     Въвеждате потребителското си име и текуща парола за интернет банкиране Asset Online

3)     След успешен вход в Asset Mobile се визуализира екран „Активиране на AssetToken“.

4)     Следвате инструкциитена приложението за активация на Asset Token.

5)     Потвърдете активацията на Asset Token чрез Secure Call.

6)     Позвънете на посочения телефонен номер и въведете еднократния код. След успешно изпълнение на инструкциите, се извежда екран с информация за приключилия процес по активация на Asset Token.

 

7. Как да активирам Asset Token, ако съм подал искане за регистрация във финансов център на банката?Какво представляват QR активационен код, регистрационен код, и какъв е срокът им на валидност ?

За да активирате своя AssetToken, следвайте инструкциите от документ „Активационен код за AssetToken – QR код“. Той се получава от банковия служител, при регистрация.

  • Активационният код за AssetToken (QR код) има срок на валидност 3 дни от датата на регистрация във финансов център на банката.
  • Регистрационният код има срок на валидност 3 часа от момента на активация.

 

За да разчетете QR кода не е необходимо да имате допълнително приложение QR reader, а само камера на мобилното устройство.

 

8. Какво се случва, ако пропусна 3 дневния срок за активиране на Asset Token?

Необходимо е да посетите финансов център на банката за издаване на нов aктивационен QR код.

 

9. Как да активирам Asset Device?

За да активирате своя AssetDevice, трябва да спазвате инструкциите, получени по e-mail след финализиране на процеса по регистрация във финансов център на банката.

Като част от инструкциите ще получите активационен линк, със срок на валидност 3 дни от датата на регистрация в финансов център на банката.

 

10. Какво се случва, ако се пропусне 3 дневният срок за активиране на Asset Device? Трябва ли да се закупи ново устройство? 

При изтичане на 3-дневния срок за активиране на Asset Device, ако потребителят не е започнал процедурата за активиране, е необходимо да се свърже с обслужващия го финансов център и да поиска изпращане на нов активационен линк. Няма да е необходимо подмяна на Asset Device или заплащане на нова такса.

 

11. Значение на тайния въпрос и отговор.

Важен елемент за отдалечената идентификация на клиента от страна на банката. Задава се персонално от клиента при първоначално регистриране на Asset Token и Asset Device.

 

12. Значение на тайния флаг.

Допълнителна мярка за защита при рискови ситуации. Задава се при първоначално регистриране на Asset Token и Asset Device. Използва се при работа извън територията на България, при различен IP адрес, при иницииране на платежни нареждания към контрагенти и страни, включени в рисковите списъци и други случаи.

 

13. Мобилното приложение/Asset Mobile/ и Asset Token могат ли да се инсталират на повече от едно устройство, които да работят паралелно?

Мобилното приложение е свързано с инсталирането на Asset Token в него, поради тази причина няма как един потребител да има инсталирано мобилно приложение, съответно Asset Token, на две устройства едновременно. Предвидена е възможност за прехвърляне  на Asset Token между мобилни устройства, но не и работа едновременно.

 

14. Asset Device и Asset Token могат ли да се ползват от клиенти извън територията на България?

И при използването на двата метода за двуфакторна автентикация /Asset Token и Asset Device/ ще бъде възможна работа извън територията на България.  

 

15. Има ли лимит за преводите през Asset Mobile?

Да, има зададени лимити и те са следните:

-        за една трансакция - до 2 500.00 лв. (левова равностойност за валутни трансакции);

-        24-часов лимит - до 5 000.00 лв. (левова равностойност за валутни трансакции);

-        7-дневен лимит – до 7 500.00 лв. (левова равностойност за валутни трансакции).

 

16. Как ще се таксуват дигиталните канали?

Asset Online и Asset online ще бъдат без такси за абониране/включване, както и без месечни такси.

Таксите за отделните видове услуги, инициирани през Asset Online и Asset Mobile, са според тарифата на банката.

Asset Token /софтуерен токен/ – без такса.

Asset Device  /хардуерен токен/ – еднократна такса за ползване на устройството 35 лв. без ДДС/ 42 лв. с вкл. ДДС./

 

 

Съвети за сигурност при използване на мобилни устройства за банкиране:

 

Все по-широкото използване на смартфоните и таблетите за осъществяването на достъп до банкови услуги, предполага да се приложат и мерки за гарантиране на добро ниво на тяхната сигурност, както следва:

 

  • Защитете достъпът до Вашия смартфон с наличните средства за автентификация – пръстов отпечатък, лицево разпознаване, ПИН, шаблон за достъп или друг наличен в него и активирайте автоматичното заключване на екрана му, когато не се използва.
  • Изтегляйте приложения, включително мобилното приложение за банкиране „Asset Mobile“ само от официалните магазини за приложения – Google Play за Android и AppStore за iOS.
  • Достъпът до Asset Mobile се извършва със същото потребителско име и парола, както и за Интернет банкирането (Asset Online), като след вписване и настройка на ПИН можете да изберете да достъпвате профила си с ПИН или биометричен идентификатор (пръстов отпечатък за Android и FaceID и пръстов отпечатък за iOS). *
  • Не предоставяйте на други лица паролата или ПИН кодът си за достъп, както и не ги съхранявайте записани на хартиени носители или в електронен вид във Вашето мобилно устройство.
  • Използвайте сигурни пароли (над 8 символа, с малки и главни букви и специални символи) и ПИН, които не могат лесно да бъдат отгатнати. Не използвайте една и съща парола за достъп до системата за електронно Банкиране и за други потребителски профили;
  • Не въвеждайте паролата си за достъп/ПИН кодът в системи различни от „Asset Online“ и „Asset Mobile“, особено ако за това сте подканени с електронно съобщение. Интернешънъл Асет Банк АД не е изпращала, не изпраща и няма да изпраща непоискани електронни съобщения, с които да бъдете приканени да отворите прикачени файлове или уеб ресурси (линкове), където да въведете идентификационни данни (потребителско име и парола, номер на карта и др.) или друга лична информация;
  • Препоръчваме Ви да сменяте паролата/ПИН кодът си периодично – на не повече от три месеца, както и когато имате съмнения, че те могат да са компрометирани.
  • Не използвайте отворени и публични безжични мрежи, когато осъществявате достъп до каналите за електронно банкиране на Банката, тъй като идентификационните Ви данни могат да бъдат компрометирани;
  • Не отключвайте операционната система на Вашия смартфон (jailbreaking, rooting).
  • В случай, че сте манипулирали устройството си, чрез горепосочените методи или по друг начин, не се препоръчва да го използвате за достъп до каналите за електронно банкиране на Банката, тъй като рисковете за сигурността му се увеличават многократно;
  • Инсталирайте и поддържайте в актуално състояние лицензиран антивирусен софтуер на мобилното устройство, на което използвате „Asset Mobile“.
  • Актуализирайте редовно операционната система на мобилното си устройство, останалият системен софтуер и приложения, включително мобилното приложение за банкиране „Asset Mobile“;
  • Винаги преустановявайте сесиите си за електронно банкиране чрез бутон „Изход“;

 

Банката не носи отговорност за сигурността на устройствата на клиентите си, от които те осъществяват достъп до банкови продукти и услуги, както и не носи отговорност за финансови щети, причинени им във връзка с нарушения в сигурността на такива устройства или компрометирани клиентски профили. * Интернешънъл Асет Банк АД не съхранява и не обработва биометричните идентификатори на клиентите си.

 

Mоже да се интересувате от: